Sunday, October 19, 2014

Ομοιοπαθητικη και Συχνες ερωτησεις στο φαρμακειο

Homeo FAQ

 (Αληθινα Σεναρια πισω από τον παγκο του φαρμακειου)

Γραφει ο Μενελαος Νεοφωτιστος, Βιοφυσικος, Cert.Pharm.Techn. Dip.HomPhyt.Dip

E : Πινω μεντα ή/και καφε. Μπορω να κανω ομοιοπαθητικη?
A: Εάν τα συγκεκριμενα ροφηματα δεν σου δημιουργουν προβλημα υπερδιεγερσης, τρεμουλο, νευρικοτητα και ανησυχια, τοτε είναι πιθανο οτι μπορεις να κανεις ομοιοπαθητικη.


E : Σε φαρμακειο μου δωσανε τα ομοιοπαθητικα μου μεσα  σε χαρτινο σακουλακι. Μηπως εχουν καταστραφει από την ακτινοβολια του περιβαλλοντως?
A: Όχι δεν εχουν καταστραφει και μπορουν να χρησιμοποιηθουν κανονικα, αρκει να είναι ανεπαφα από υγρασια, αλλου είδουςι επιμολυνση ή μηχανικη παραμορφωση.


E : Εβαλα κατά λαθος τα ομοιοπαθητικα μου μεσα στην τσαντα μου, οπου ειχα και το κινητο μου. Μπορω να χρησιμοποιησω τα ομοιοπαθητικα μου.
A: Ναι μπορεις να τα χρησιμοποιησεις. Στο μελλον, είναι φρονημο να μην βαζεις τα φαρμακα σου, ομοιοπαθητικα, αλλοπαθητικα, βιταμινες ή συμπληρωματα μαζι με συσκευες που εκπεμπουν ακτινοβολια.


E : Πηγα αεροπορικο ταξιδι και τα ομοιοπαθητικα μου περασαν από τις ακτινες του ελεγχου των σακιδιων. Εχουν καταστραφει?
A: Όχι δεν εχουν καταστραφει. Στο μελλον, είναι φρονημο να ζητας από το φαρμακειο που αγοραζεις τα ομοιοπαθητικα να σου δινουν ένα εγγραφο που να πιστοποιει ότι τα συγκεκριμενα ομοιοπαθητικα φαρμακα δεν πρεπει να περνανε από ακτινες, για προληπτικους λογους

E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια.  Σημερα εκανα ακτινογραφια για ορισμενο θεμα υγειας και εκτεθηκα σε ακτινοβολια. Εχω αντιδοτησει την θεραπεια μου?
A: Οχι. Δεν υπαρχει κανενας λογος ανησυχιας για το θεμα αυτό.

E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια.  Πειραζει που πιανω με τα χερια μου την ομοιοπαθητικη καψουλα που λαμβανω?
A: Οχι. Είναι απολυτως λογικο να πιανουμε τις καψουλες που λαμβανουμε, αρκει να εχουμε καθαρα χερια.

E : Εχω οδοντικα σφραγισματα μαυρα. Διαβασα καπου ότι δεν μπορω να κανω ομοιοπαθητικη διοτι τα σφραγησματα αντιδοτουν τα ομοιοπαθητικα. Είναι αληθεια αυτό?
A: Αυτό ενεχει ένα μερος αληθειας, δηλαδη, ότι η υπαρξη οδοντικων αμαλγαματων αντιδοτει την οποια θεραπεια κανει καποιος. Αυτό δεν σημαινει ότι δεν μπορεις να κανεις ομοιοπαθητικη. Ο θεραπων ιατρος θα συμπεριλαβει το γεγονος αυτό στο ιστορικο του ασθενους και θα προτεινει την καταλληλη θεραπεια για αυτόν. Σε περιπτωση που κριθει απαραιτητο, μπορει να γινει συσταση από τον ιατρο να αλλαχθουν τα παλια σφραγησματα με νεα λευκα.

E : Πηρα την ομοιοπαθητικη μου θεραπεια σημερα το πρωι, η οποια απαρτιζεται από μια καψουλα εφαπαξ. Δυστυχως, μετα από 10λεπτα εκανα εμετο από αδιαθεσια. Πρεπει να ξαναπαρω το ομοιοπαθητικο?
A: Το πιθανοτερο είναι ότι σε αυτό το χρονικο διαστημα, το ομοιοπαθητικο εχει δρασει και δεν υπαρχει λογος ταραχης. Καλυτερα, όμως, είναι να συμβουλευτεις τον ομοιοπαθητικο θεραπευτη σου, για το εάν πρεπει να ξαναεπαναλαβεις την δοση ή όχι.


E : Σημερα το πρωι επρεπε να παρω το ομοιοπαθητικο μου νηστικος, αλλα ξεχαστικα και εφαγα πρωτα. Τι πρεπει να κανω?
A: Τυπικα, η δραση του ομοιοπαθητικου δεν σχετιζεται με το εάν εχεις φαει ή όχι. Για να εισαι σιγουρος ότι το ομοιοπαθητικο  θα δρασει σωστα, μπορεις να ξεπλυνεις την στοματικη κοιλοτητα καλα με νερο κανοντας 2-3 μπουκωματα και να λαβεις το ομοιοπαθητικο υπογλωσσιως.

E : Ειμαι vegan. Μπορω να παρω ομοιοπαθητικα?
A: Το μεγαλυτερο θεμα που προκυπτει είναι η προελευση (ζωικη ή όχι) του ομοιοπαθητικου που θα συνταγογραφηθει από τον ιατρο σου. Αυτό θα το συζητησεις μαζι του. Οσον αφορα το φαρμακοτεχνικο θεμα παρασκευης του φαρμακου, θα ζητησεις να σου παρασκευασουν ομοιοπαθητικες καψουλες με περιβλημα κυτταρινης και εκδοχο σορβιτολης. Άλλη λυση είναι η χρηση ομοιοπαθητικων στην μορφη pills από σακχαροζη ή σε μορφη διαλυματος αλκοολης και φυτικης γλυκερινης.

E : Ειμαι διαβητικος. Οι ομοιοπαθητικες καψουλες θα μου ανεβασουν το σακχαρο?
A: Μια –δυο καψουλες λακτοζης  τυπικα των 150mg δεν είναι πιθανο να σου ανεβασουν το σακχαρο. Στην περιπτωση που λαμβανεις περισσοτερες καψουλες ημερισιως, μπορεις να ζητησεις καψουλες σορβιτολης ή να λαβεις το ομοιοπαθητικο σε μορφη διαλυματος.

E : Ο ιατρος μου εχει συνταγογραφησει το συγκεκριμενο ομοιοπαθητικο φαρμακο σε δυναμοποιηση 6Χ, από 60 καψουλες. Μπορω να λαβω pills αντι για αυτές?
A: Ναι, μπορεις. Τυπικα, μια καψουλα αντιστοιχει σε 1-3pills, αναλογα το φαρμακοποιο που τα παρασκευαζει.


E : Εχω προμηθευτει ένα ομοιοπαθητικο κολλυριο ενός ορισμενου ομοιοπαθητικου. Μπορω να το χρησιμοποιησω για ποση από το στομα?
A: Τα κολλυρια είναι φαρμακοτεχνικες μορφες για χρηση και δραση στο ματι και παρασκευαζονται με συγκεκριμενες δυναμοποιησεις, συνηθως χαμηλες ή μεσαιες. Η ληψη ενός τετοιου σκευασματος από το στομα δεν είναι απαγορευτικη, αλλα ουτε και η πρεπουσα, δεδομενου ότι είναι αμφιβολο εάν θα εχει τη  σωστη δραση. Μια τετοια χρηση θα γινοταν ΜΟΝΟ σε περιπτωση αναγκης δια στοματος και με συνεννοηση με τον ομοιοπαθητικο ιατρο ή θεραπευτη.


E : Εχω προμηθευτει ένα ενεσιμο ομοιοπαθητικο διαλυμα ενός ορισμενου ομοιοπαθητικου. Μπορω να το χρησιμοποιησω για ποση από το στομα?
A: Εάν συντρεχει καποιος λογος για τον οποιο το σκευασμα αυτό δεν μπορει να γινει ενεσιμα, τοτε μπορει να ληφθει από το στομα,κατά προτιμηση υπογλωσσιως, ενημερωνοντας πρωτα τον ομοιοπαθητικο ιατρο σου.

E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια, αλλα αναγκαστικα να παρω για μικρο χρονικο διαστημα κορτιζονη λογω εμφανισης μιας σοβαρης αλλεργειας. Εχει καταστραφει η ομοιοπαθητικη μου θεραπεια?
A: Όχι δεν εχει καταστραφει η θεραπεια που εχει ηδη κανει. Ενημερωσε για το συμβαν τον ομοιοπαθητικο ιατρο σου για να σε βοηθησει περαιτερο.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια, αλλα αρρωστησα και αναγκαστικα να παρω για μικρο χρονικο διαστημα αντιβιωση. Εχει καταστραφει η ομοιοπαθητικη μου θεραπεια?
A: Όχι δεν εχει καταστραφει η θεραπεια που εχεις  ηδη κανει. Ενημερωσε για το συμβαν τον ομοιοπαθητικο ιατρο σου για να σε βοηθησει με την λοιμωξη που περνας.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια, και κατά λαθος επλυνα τα δοντια μου με οδοντοκρεμα που δεν αναγραφει ότι είναι καταλληλη για ομοιοπαθητικη. Υπαρχει περιπτωση να εχω αντιδοτησει την ομοιοπαθητικη θεραπεια μου.
A: Αυτό εξαρταται από το ειδος του ομοιοπαθητικου, τα συστατικα της οδοντοκρεμας και το χρονικο διαστημα χρησης της οδοντοκρεμας. Εάν η χρηση της οδοντοκρεμας εγινε μια φορα και μακρυα από την ληψη του ομοιοπαθητικου φαρμακου, τοτε είναι μαλλον απιθανο να προκληθει προβλημα με την θεραπεια σου.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια, και χρησιμοποιησα μια αλοιφη θερμαντικη με μεντα και καμφορα, εξ’αιτιας ενός  μυικου πιασιματος με εντονο και οξυ πονο. Εχω αντιδοτησει την θεραπεια μου?
A: Η αντιδοτηση της θεραπειας δεν είναι πολύ πιθανη, υπαρχουν όμως πολλοι παραγοντες που παιζουν ρολο σε αυτό. Καλυτερα να μιλησεις με τον ομοιοπαθητικο σου για περισσοτερες οδηγιες.

E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια. Μπορω να χρησιμοποιω ανθοιαματα?
A: Τυπικα η ληψη ανθοιαματων γινεται ανεξαρτητως της ληψης φαρμακων, ομοιοπαθητικων ή βοτανων και συνεπως δεν υπαρχει κανενα προβλημα να χρησιμοποιεις ανθοιαματα, ενώ λαμβανεις ομοιοπαθητικη αγωγη. Για περισσοτερες διευκρινησεις μιλησε με τον ομοιοπαθητικο σου.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια. Μπορω να χρησιμοποιω βοτανα?
A: Εν’γενει μπορει καποιος να χρησιμοποιει την φυτοθεραπεια μαζι με την ομοιοπαθητικη, αρκει ο ομοιοπαθητικος ιατρος να γνωριζει τι ειδους βοτανα θελεις να χρησιμοποιησεις, συμπεριλαμβανομενου και αυτα της διατροφης, διοτι υπαρχει το ενδεχομενο ορισμενα βοτανα να ανταγωνιζονται την ομοιοπαθητικη θεραπεια.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια, και κατά λαθος πηρα την καψουλα της 2ης ημερας την 1η ημερα της θεραπειας και την καψουλα της 1ης ημερας την 2η ημερα της θεραπειας. Θα πρεπει να επαναλαβω την θεραπεια.
A: Το πιθανοτερο είναι ότι η θεραπεια δεν θα λειτουργησει και θα πρεπει να την επαναλαβεις. Την ακριβη διαδικασια της επαναληψης θα την συζητησεις με τον ιατρο σου.


E : Λαμβανω ομοιοπαθητικη θεραπεια με ομοιοπαθητικη arnica. Μπορω να χρησιμοποιω κρεμα αρνικας φυτοθεραπειας?
A: Τυπικα δεν μπορεις να την χρησιμοποιησεις. Αντι αυτης, χρησιμοποιησε μια κρεμα με ομοιοπαθητικη arnica για τοπικη χρηση.


E : Το παιδι μου είναι 9 μηνων και λαμβανει ομοιοπαθητικη θεραπεια με chamomilla 30ch από ομοιοπαθητικο παιδιατρο. Μπορω να του δωσω λιγο χαμομηλι να πιει?
A: Όχι δεν μπορεις να του δωσεις ροφημα χαμομηλι. Μπορεις να του δωσεις καποιο άλλο ροφημα παρομοιας δρασης με το χαμομηλι, αφου μιλησεις με τον παιδιατρο σου.

                                                               Μενελαος Νεοφωτιστος, Βιοφυσικος, Cert.Pharm.Techn.

                                                                                                             Dip.Hom, Phyt.Dip

No comments:

Post a Comment